Beurs   |   Beleggen   |   Geld Lenen   |   Hypotheken   |   iGuru.NL   |   iGuru.BE   |   Informatie   |   Lastminutes  |   Lening vergelijken   |   Nieuws   |   Rente

Achtergronden »

Bespreek  | Bury Add To 
Geplaatst door: anna 16 dagen geleden
Online winkel en reus Amazon legt almaar meer de concurrenten het vuur aan de schenen. Die belaagde peers bevinden zich zowel op het gebied van de fysieke winkels als de online medespelers. Ze bieden vanaf nu bovendien hun Prime-abonneedienst aan in de Benelux.
Amazon trekt met hun abonnementsformule Prime naar de Benelux. Voorlopig, tot eind maart volgend jaar, bedraagt de kostprijs slechts 3,99 euro per maand.
Met de dienst kunnen klanten rekenen op leveringen van bestellingen binnen de 24 uur en krijgen ze toegang tot speciale aanbiedingen van de internetreus en diensten als videostreaming (Prime Video) en gameplatform Twitch.
In Amerika, de hoofd- en thuismarkt, zijn de mogelijkheden nog iets uitgebreider met onder meer nog snellere leveringen en een muziekplatform.
Ahold-Delhaize
De Belgisch-Nederlandse fusiegroep Ahold-Delhaize publiceerde vandaag haar resultaten. Daarnaast kondigde de groep aan nog voor tee miljard extra eigen aandelen in te kopen. De beleggers waren enthousiast en stuurden het aandeel een heel stuk hoger.
Beleggers, net als de CEO trouwens, lieten het nieuws van het Amerikaanse Amazon dus niet al te veel aan hun hart komen. Toch kan de entrée van Amazon in de Benelux met deze diensten gevaarlijk zijn. Dochter Bol.com van Ahold-Delhaize krijgt er een belangrijke concurrent bij. Het is te zeggen, de concurrent die al aanwezig was krijgt extra slagkracht. Bol.com schept ook op met snelle leveringen maar Amazon kan er nog een hele reeks aan hippe diensten bovenop bieden.
Daarin wordt trouwens niet enkel Bol.com bedreigd maar ook Zalando, Coolblue, … Op het vlak van streamingdiensten zal Netflix het warm beginnen krijgen.
Supermarkten op hun hoede
Het is niet de eerste keer dat Amazon een hele sector angst aanjaagt. Deze zomer gingen supermarkten, vooral in de VS, onderuit na het nieuws van een grote overname van de winkelketen WholeFoods door Amazon. Lees het hier nog eens volledig na. Daardoor kondigt de internetgigant zich ook meer en meer aan op het gebied van fysieke locaties. Dit kunnen ze combineren met hun aanwezigheid op het net om zo een onvermijdbare en zeer sterke verkoper te worden. Ze staken verder niet onder stoelen of banken dat ze een prijzenslag op gang willen brengen. Ahold-delhaize was één van de ketens die toen klappen kregen, aangezien ze het grootste deel van hun omzet aan de overkant van de Oceaan boeken.
Bron: De Tijd
Foto: Patrick Semansky/AP

Wie stemden er op dit nieuwsbericht?

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Log in om te reageren of registreer hier.